Zonsopgang - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van adri stuurman - WaarBenJij.nu Zonsopgang - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van adri stuurman - WaarBenJij.nu

Zonsopgang

Door: Adri

Blijf op de hoogte en volg adri

13 November 2014 | Nepal, Pokhara

Pokhara ligt aan de voet van het Himalya gebergte. We zien de besneeuwde bergtoppen al van verre. De stad is de uitval basis van vele trekkingen. In de stad zijn veel outdoor winkels. Ze verkopen North Face, maar of het allemaal echt is...

Pokhara ligt aan het Phewa lake. Het meer is 6 km lang en 25 meter diep. We maken een flinke bergbeklimming van twee uur en genieten van het uitzicht. Een andere weg terug is moeilijker, 3,5 uur dalen via trappen doen een aanslag op veel knieën in de groep. De route is mooi, langs rijstveldjes, dorpjes, proeven een gava (soort vrucht, lijkt aan de buitenkant op een appel en de binnenkant iets van kiwi). Smaakt goed!

We genieten van de zonsopgang bij de Sarankot, een hoge berg van 1592 meter, die we met een busje omhoog gaan. Het is onbewolkt en een prachtige zonsopgang is ons deel.

We laten ons over varen over het meer om een stoepa te bezoeken. De stoepa ligt aan de overkant. Na het varen is het nog 1 uur flink klimmen. Mooie uitzichten over de stad en de bergen. In augusus is er een flinke aardverschuiving geweest door de moesson, op 30 cm van de stoepa. Een gedeelte was daardoor afgesloten. We hebben een priveboot gehuurd om bij de stoepa te komen. Het is ongeveer 25 min varen (roeien), 2 uur wachten en weer terugvaren en dat voor 8 euro!

• 13 November 2014 - 13:44

Trudi En Dick:

is die boot misschien te koop, kunnen we hier ook op de looswijkseplassen gaan varen. en jullie knieen nog in orde? voorzichtig ! lieve groetjes Trudi

• 13 November 2014 - 19:07

Joke Bijl:

Prachtige foto;s.
    Geniet er nog even van, want ik denk dat het niet zo heel lang meer duurt, voordat je weer in Oud-beijerland gesignaleerd kan worden?
    Groetjes Joke

• 13 November 2014 - 23:58

John:

Nou deze dames genieten nog lekker een paar dagen van de imposante Himalaya. In de nacht van zondag ( rond3 uur Nederlandse tijd) op maandag zullen ze de terugreisreis beginnen. Maandag in de late middag is de landing op Schiphol voorzien.

• 14 November 2014 - 10:12

Saskia:

Hoi Adri,

Wat zal het een overgang zijn naar het Hoeksche Waardse landschap!
    Maar.......van alles een tijd!
    John zal wel blij zijn ook zijn belevenissen weer met je te kunnen delen.
    Geniet nog even deze dagen en alvast een goede reis toegewenst!

Groet,
    Nico, Saskia