Boedda en natuur! - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van adri stuurman - WaarBenJij.nu Boedda en natuur! - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van adri stuurman - WaarBenJij.nu

Boedda en natuur!

Door: Adri

Blijf op de hoogte en volg adri

10 November 2014 | Nepal, Sauraha

Na de grensovergang met Nepal komen we in Lumbini aan. Lumbini is de geboorteplaats van Boedda.
Om de geboorteplaats heen is een park aangelegd met stoepas uit verschillende landen. Zo heb je een mooi overzicht van de stoepas over de wereld heen. De geboorteplaats zelf is een ruine waar een verschrikkelijk lelijk gebouw omheen is gezet.

Boedisme is meer een leefwijze dan een geloof. Men vereert geen god. Er zijn wel een aantal principes, zoals niet stelen, niet liegen e.d. Mensen uit alle gezindten zijn welkom bij de boedisten.

In Chitwan aangekomen is het tijd om eens van de natuur te gaan genieten. In de ochtend doen we een jeepsafari. Een neushoorn, hertjes, vogeltjes, pauwen en een eagle mogen we bewonderen op de vroege ochtend. Uit de verte zien we ook een krokodil. Vanwege het beleid van onze reisorganisatie besluit de groep geen olifantensafari te doen.

We maken in de middag een wandelsafari met een half uur kanoen. Tijdens de kanotocht zien we de krokodillen heel dichtbij. Er zijn twee soorten in Chitwan, de vleesentende en een visetende krokodil. We wandelen over niet gebaande paden en zien verschillende vogels, waaronder hele mooie ijsvogels. De wandelsafari wordt afgesloten met een bezoek aan het olifanten fokcentrum. In Chitwan komen ook tijgers voor maar die houden zich schuil. Volgende keer dan maar.

• 10 November 2014 - 22:41

Saskia H:

hoi Adri,

Wat een geweldige reis met veel belevenissen!
    Het wordt nu wel aftellen! Nog een week en dan ben je weer op Oud-Beijerlandse bodem.
    Geniet er nog maar even intens van.
    Het allerbeste en groet,
    Nico, Saskia